Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies.

rozumiem i zgadzam się
Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna WWW.TOCZEN.PL
"systemic lupus erythematosus"
 
 Lupus ChatLupus chat  FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Imuran
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna -> Porady i Doświadczenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewela.t
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 7062

PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja chcialam doniesc, ze za sprawa imuranu moje proby watrowe byly podwyzszone do 280, i wystapila wysoka anemia..
Zelazo w wysokich dawkach i odstawienie imuranu.
Po tygodniu wyniki watrobawe sie polepszyly, i teraz w granicy 80.. Wszystko pomalutku wraca do normy.. Ja szczescia w zastosowaniu tego leku nieuswiadczylam, niestety ale na moim przypadku widac, ze nawet jak wystapia niepozadane skutki uboczne to mozna sobie z nimi poradzic i po odstawieniu tego lleku wszystko wraca do normy Very Happy

Zastanawiam sie co teraz ze mna ucznia lekarze, jaki lek "w zamian" zaproponuja... Licze na to, ze wyciagna jakowys as z rekawa..bo sterydy sa do zaakceptowania tylko w minimalnej dawce...

Moze ktas mial podobne doswiadczenia??? Jesli tak to na co Was "przerzucono ??? ...

Zastanawiajaca sie ewela.. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asona
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 162
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 5:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja również nie mogłam brać Imuranu, u mnie wywoływał dość intensywne sensacje gastryczne,żę się tak wyraże.I podobnie jak u Ciebie już później sterydy do przyjęcia były tylko w niewielkich dawkach.U mnie wtedy włączono Metotreksat początkowo w tabletkach, a nastepnie w iniekcjach podskórnych.Jestem na nim już prawie dwa lata i dzięki temu dobrze ponad rok bez sterydów. W momencie zaostrzenia w marcu tego roku do Mtx dołożono mi Cell cept.Na tym zestawie do nie dawna było ok, ale od końca lipca jest gorzej-gorączki, ostry ból stawów i jeszcze kilka spraw do kompletu...Wizytę mam na początku wrzesnia i tez sie zastanawiam co ze mna zrobią w tym stanie rzeczy, zwłaszcza,że mielismy powoli odstawiac MTX...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Monika B
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 17218

PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja biore imuran od lat i jest dla mnie najlepszy brałam duze dawki , teraz tylko 2x50mg
brałam i Arechinę, mtx. Cyklosporynę i endoxan w tabletkach i wlewach
czyli kazdy ogranizm jest rozny i to co jednemu nie słuzy ,moze pomagać innym, cała sztuka dobrac odpowiedni dla każdego , na szczescie jest ich trochę do wyboru
_________________
Szczęście to jest to, czego prawdopodobnie w życiu nie osiągniemy , ale na szukanie go warto poświęcić życie . ( Marie-Henri Beyle) - Stendhal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ewela.t
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 7062

PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki dziewczyny.. Very Happy

Mysle, ze znajda cosik dla mnie.. Sprawdzilam MTX. i wychodzi, ze jest jeszcze bardziej toksyczny dla watroby... wiec sama niewiem... cos ta moja watroba nie chce sobie z takimi lekami radzic..

Ale "nicto".. pozyjemy- zobaczymy Very Happy... to lekarze musza sie poglowic a nie ja Wink ...

Tez uwazam, ze lek, ktory okazal sie nie byc pomocny w moim przypadku moze sprawdzic u wielu innych.. i tak jak dodalam na poczatku nie ma co sie zamartwiac skutkami ubocznymi... Owszem moga wystapic ale nie czesto a ponadto jak juz wystapia to po odstawieniu leku... tak jak w moim przypadku i wielu innych wszystko wraca do normy.. Smile

buziaki..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kina
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 548
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może akurat Twoja wątroba zatoleruje MTX. Ja biorę MTX podskórnie od pół roku i na razie z wątróbką jest ok. Moja mama po 2 latach musiała odstawić bo wątroba jej siadała ale brała też statyny na cholesterol, które też są hepatotoksyczne i w takim duecie to już mogą konkretnie nadszarpnąć wątrobę!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ziarenko
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 2042

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 9:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukam informacji na temat supresji szpiku jako skutku ubocznego zażywania azatiopryny.

Moi lekarze podejrzewają, że moja dramatycznie niska liczba leukocytów może być spowodowana właśnie supresją szpiku.
Inne scenariusze brzmią zdecydowanie bardziej przerażająco, dlatego czekając na wyniki biopsji szpiku, szukam...
_________________

rozjaśnia się we mnie
wyjaśnia jaśniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ewela.t
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 7062

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 5:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ziarenko..

moge napisac tylko tyle, ze jest wymieniona jako jeden ze skutkow ubocznych zazywania tego leku.

Moze dziewczyny beda wiedzialy cos wiecej, dokladniej..
Trzymaj sie Serce.. Buziak Buziak Buziak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kole
Junior
Junior


Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 29

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 8:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podczas brania imuranu, potem endoksanu czy metotreksatu miałam straszny spadek leukocytów po odstawieniu ich leukocyty szły w górę teraz jestem na cellcepie i jest prawie ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Ziarenko
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 2042

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 1:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odkąd zachorowałam nieustannie, pomimo mniej lub bardziej intensywnego leczenia, mam leukopenię.
Jednakże jeszcze nigdy wcześniej liczba leukocytów nie spadła do jednego tysiąca. Mam także dużą anemię i trombocytopenię.

Wobec takich wyników badań immunolog podjęła decyzję o natychmiastowym odstawieniu Imuranu.
Miast niego przyjmuję teraz CellCept. Mam także zwiększoną dawkę sterydów.
_________________

rozjaśnia się we mnie
wyjaśnia jaśniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kole
Junior
Junior


Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 29

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 2:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ziarenko, moja najniższa wartość leukocytów była ok 1,7tys., wszystkie cytostatyki powodowały u mnie spadek leukocytów, dopiero jak zaczełam brać cellcept jest w miarę dobrze, ale nadal przyjmuję dość dużą dawkę sterydów. Czy miałaś powtórzone badania morfologii po odstawieniu imuranu? 3mam kciuki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Ziarenko
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 2042

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 2:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W czasie najbardziej ostrych zaostrzeń leukocyty spadały mi do 1,6 tysięcy, jednakże nie wiązało się to z zażywaniem samych cytostatyków.

Teraz mam ich zaledwie tysiąc.

Miałam powtórzone badania po niecałym tygodniu przyjmowania CellCeptu. W porównaniu do badań sprzed tygodnia leukocyty spadły o 0,2 tysiąca.

Idę do lekarki w środę, bo bardzo źle się czuję.
Będę miała zatem zapewne zrobione badania, aczkolwiek CellCept przyjmuję od niecałych dwóch tygodni (prawie tydzień czekałam na sprowadzenie leku przez hurtownię).
_________________

rozjaśnia się we mnie
wyjaśnia jaśniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Monika B
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 17218

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 8:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ziarenko ja miałam spadki leukocytów miałam ich zaledwie 0, 5 tys ale brałam wtedy endoxan
mofrologia była kiepska także
dostałam Neupogen , ale byłam wtedy w szpitalu
moze i Ty powinnas tam się znależć i to szybko , uwązaj na siebie bo nie jest dobrze

po Imuranie u mnie jest ok, ale każdy organizm inaczej reaguje ,
trzymaj się Kochana
_________________
Szczęście to jest to, czego prawdopodobnie w życiu nie osiągniemy , ale na szukanie go warto poświęcić życie . ( Marie-Henri Beyle) - Stendhal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna -> Porady i Doświadczenia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by PhPBB © 2001, 2002 phpBB Group