Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies.

rozumiem i zgadzam się
Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna WWW.TOCZEN.PL
"systemic lupus erythematosus"
 
 Lupus ChatLupus chat  FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawa Pacjenta
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna -> O Nas, dla Nas, z Nami
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nenya
SuperMOD
SuperMOD


Dołączył: 04 Lip 2004
Posty: 6875
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Sty 01, 2006 11:40 am    Temat postu: Prawa Pacjenta Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z obietnicą Agnieszka14 przygotowała nam materiały pomocne w dochodzeniu swoich praw, jeśli znacie jeszcze inne rozwiązania, instytucje bądź osoby mogące służyć pomocą skrzywdzonym pacjentom, podzielcie swoimi namiarami.

To podstawowe informacje, który każdy pacjent, czyli my wszyscy, powinniśmy znać i próbować egzekwować:

KARTA PRAW PACJENTA

Nie ma jednolitej ustawy zawierającej wszystkie Prawa Pacjenta. Karta Praw Pacjenta jest dokumentem, który zbiera podstawowe Prawa Pacjenta zapisane w różnych przepisach i ustawach.

I. Prawa pacjenta wynikające z Konstytucji.

1. Masz prawo do ochrony zdrowia i do równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

II. Prawa pacjenta w zakładzie opieki zdrowotnej, o których stanowi ustawa o zakładach opieki zdrowotnej z 1991 r.

1. Zgłaszając się do zakładu opieki zdrowotnej masz prawo do natychmiastowej pomocy w sytuacji zagrożenie zdrowia lub życia.

2. W zakładzie opieki zdrowotnej masz prawo do:

a) świadczeń odpowiadających poziomowi obecnej wiedzy medycznej, a w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń – do korzystania z rzetelnej, opartej na kryteriach medycznych procedury ustalającej kolejność dostępu do świadczeń
b) informacji o swoim stanie zdrowia,
c) wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie Ci określonych świadczeń zdrowotnych, po uzyskaniu odpowiedniej informacji,
d) intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
e) udostępniania Ci dokumentacji medycznej lub wskazania innej osoby (np. rodzica, męża, żony itp.), której dokumentacja ta może być udostępniana,
f) zapewnienia ochrony danych zawartych w Twojej dokumentacji medycznej,
g) dostępu do informacji o Prawach Pacjenta,
a ponadto, w zakładzie opieki zdrowotnej przeznaczonym dla osób wymagających całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych (np.szpital, sanatorium), masz prawo do:
h) zapewnienia Ci leków i materiałów medycznych,
i) pomieszczenia i wyżywienia odpowiedniego do Twojego stanu zdrowia,
j) opieki duszpasterskiej,
k) dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez bliską osobę (także spoza rodziny),
l) kontaktu osobistego , telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami spoza zakładu opieki zdrowotnej,
m) wyznaczenia osoby (rodzica, męża, żonę itp.), którą zakład opieki zdrowotnej obowiązany jest powiadomić w razie pogorszenia się Twojego stanu zdrowia powodujące zagrożenie życia albo w razie śmierci,
n) wyrażenia zgody albo odmowy na umieszczenie Cię w tym zakładzie opieki zdrowotnej,
o) wypisania z zakładu opieki zdrowotnej na własne żądanie i uzyskania od lekarza informacji o możliwych następstwach zaprzestania leczenia w tym zakładzie,
p) udzielenia Ci niezbędnej pomocy i przewiezienia Cię do innego szpitala, w sytuacji gdy pomimo decyzji uprawnionego lekarza o potrzebie niezwłocznego przyjęcia do szpitala nie może być do tego szpitala przyjęty.

3. Masz prawo do pomocy pogotowia ratunkowego w razie wypadku, urazu, porodu, nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia powodującego zagrożenie Twojego życia.

III. Prawa pacjenta określone w ustawie o zawodzie lekarza z 1996 roku.

Masz prawo do:

1. udzielania Ci świadczeń zdrowotnych przez lekarza, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi lekarzowi metodami i środkami, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością
2. uzyskania od lekarza pomocy w każdym przypadku, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu
3. uzyskania od lekarza przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu
4. zażądania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia i o rokowaniu wówczas, gdy sądzisz, że lekarz ogranicza Ci informację z uwagi na Twoje dobro
5. wskazywania osoby, którym lekarz może udzielać informacji o Twoim stanie zdrowia
6. wyrażenia żądania aby lekarz nie udzielał Ci informacji,
7. nie wyrażenia zgody na przeprowadzenie przez lekarza badania lub udzielenia Ci innego świadczenia zdrowotnego,
8. wyrażenia zgody albo odmowy na wykonanie Ci operacji albo zastosowania wobec Ciebie leczenia lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko powikłań (np. pobranie biopsji); lekarz musi Ci udzielić informacji potrzebnej do podjęcia odpowiedniej decyzji,
9. uzyskania od lekarza informacji, jeżeli w trakcie zabiegu/leczenia/diagnostyki lekarz sam, bez Twojej decyzji, dokonał zmian w ich zakresie z powodu zagrożenia Twojego życia,
10. poszanowania przez lekarza Twojej intymności i godności osobistej,
11. wyrażania zgody albo odmowy na uczestniczenie przy udzielaniu Ci świadczeń zdrowotnych osób innych niż niezbędny personel medyczny (np. studentów),
12. wnioskowania do lekarza o zasięgnięcie przez niego opinii właściwego lekarza specjalisty lub zorganizowania konsylium lekarskiego,
13. wcześniejszego uprzedzenia przez lekarza o zamiarze odstąpienia od leczenia i wskazania realnych możliwości uzyskania określonej pomocy medycznej w innym zakładzie,
14. zachowania w tajemnicy informacji związanych z Tobą a uzyskanych przez lekarza w związku z wykonywaniem zawodu,
15. wyrażania zgody lub odmowy na podawanie przez lekarza do publicznej wiadomości danych umożliwiających Twoją identyfikację,
a ponadto, jeśli masz być poddany/a eksperymentowi medycznemu, masz prawo do:
16. wyrażenia zgody lub odmowy na udział w eksperymencie medycznym po uprzednim poinformowaniu Cię przez lekarza o celach, sposobach i warunkach przeprowadzenia eksperymentu, spodziewanych korzyściach leczniczych lub poznawczych, ryzyku oraz o możliwościach cofnięcia zgody i odstąpienia od udziału w eksperymencie w każdym jego stadium,
17. poinformowania Cię przez lekarza o niebezpieczeństwie dla zdrowia i życia jakie może spowodować natychmiastowe przerwanie eksperymentu,
18. cofnięcia zgody na eksperyment medyczny w każdym stadium eksperymentu.

IV. Prawa pacjenta określone w ustawie o zawodzie pielęgniarki i położnej z 1996 r.

Masz prawo do:

1. udzielania Ci świadczeń zdrowotnych przez pielęgniarkę/położną, posiadającą prawo wykonywania zawodu, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, dostępnymi jej metodami i środkami, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz ze szczególną starannością
2. udzielenia Ci pomocy przez pielęgniarkę/położną, zgodnie z posiadanymi przez nią kwalifikacjami, w każdym przypadku niebezpieczeństwa utraty życia lub poważnego uszczerbku na jego zdrowiu
3. uzyskania od pielęgniarki/położnej informacji o Twoich prawach,
4. uzyskania od pielęgniarki/położnej informacji o Twoim stanie zdrowia, w zakresie związanym ze sprawowaną przez nią opieką pielęgnacyjną,
5. zachowania w tajemnicy informacji związanych z Tobą, a uzyskanych przez pielęgniarkę/położną w związku z wykonywaniem zawodu,
6. wyrażania zgody lub odmowy na podawanie przez pielęgniarkę/położną do publicznej wiadomości danych umożliwiających identyfikację Ciebie.

V. Prawa pacjenta określone w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego z 1994 r

Pacjent z zaburzeniami psychicznymi, chory psychicznie lub upośledzony umysłowo ma prawo do:

1. bezpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych mu przez publiczne zakłady psychiatrycznej opieki zdrowotnej
2. bezpłatnych leków i artykułów sanitarnych oraz pomieszczenia i wyżywienia, jeżeli przebywa w szpitalu psychiatrycznym będącym publicznym zakładem opieki zdrowotnej
3. zapewnienia mu rodzaju metod postępowania leczniczego właściwych nie tylko z uwagi na cele zdrowotne, ale także ze względu na interesy oraz inne jego dobro osobiste i dążenie do jego poprawy zdrowia w sposób najmniej dla pacjenta uciążliwy
4. porozumiewania się bez ograniczeń z rodziną i innymi osobami, w przypadku gdy przebywa w szpitalu psychiatrycznym albo w domu pomocy społecznej
5. wystąpienia o okresowe przebywanie poza szpitalem bez wypisywania go z zakładu
6. uprzedzenia go o zamiarze zastosowania wobec niego przymusu bezpośredniego; dopuszczenie zastosowania tego środka wobec pacjenta musi wynikać z ustawy
7. uprzedzenia o zamiarze przeprowadzenia badania psychiatrycznego bez jego zgody oraz podania przyczyn takiej decyzji; badanie takie może być przeprowadzone, jeżeli zachowanie pacjenta wskazuje na to, że z powodu zaburzeń psychicznych może zagrażać bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych osób, bądź nie jest zdolny do zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych
8. wyrażenia zgody lub odmowy na przyjęcie do szpitala psychiatrycznego, z wyłączeniem sytuacji, gdy przepisy ustawy dopuszczają przyjęcie do szpitala psychiatrycznego bez zgody pacjenta
9. poinformowania i wyjaśnienia mu przez lekarza przyczyny przyjęcia do szpitala psychiatrycznego w sytuacji, gdy nie wyraził na to zgody oraz uzyskania informacji o przysługujących mu w tej sytuacji prawach
10. cofnięcia uprzednio wyrażonej zgody na przyjęcie do szpitala psychiatrycznego
11. niezbędnych czynności leczniczych mających na celu usunięcie przyczyny przyjęcia go do szpitala bez jego zgody i zapoznania go z planowanym postępowaniem leczniczym
12. wypisania ze szpitala psychiatrycznego, jeżeli przebywa w nim bez wyrażenia przez siebie zgody, jeżeli ustały przyczyny jego przyjęcia i pobytu w szpitalu psychiatrycznym bez takiej zgody
13. pozostania w szpitalu w sytuacji, o której mowa w pkt 17, za swoją później wyrażoną zgodą, jeżeli w ocenie lekarza, jego dalszy pobyt w tym szpitalu jest celowy
14. złożenia, w dowolnej formie, wniosku o nakazania wypisania go ze szpitala psychiatrycznego
15. wystąpienia do sądu opiekuńczego o nakazanie wypisania ze szpitala psychiatrycznego, po uzyskania odmowy wypisania ze szpitala
16. informacji o terminie i sposobie złożenia wniosku do sądu opiekuńczego
17. złożenia wniosku o ustanowienie kuratora, jeżeli przebywając w szpitalu psychiatrycznym potrzebuje pomocy do prowadzenia wszystkich swoich spraw, albo spraw określonego rodzaju oraz ma prawo do tego, aby osoby wykonujące czynności wynikające z ustawy zachowały w tajemnicy wszystko co go dotyczy, a o czym powzięły wiadomość.

VI. Prawa pacjenta określone w ustawie o pobieraniu przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów z 1995 r.:

Pacjent ma prawo do:
1. wyrażenia i cofnięcia w każdym czasie sprzeciwu na pobranie po jego śmierci komórek, tkanek i narządów
2. dobrowolnego wyrażenia przed lekarzem zgody na pobranie od niego za życia komórek, tkanek lub narządów w celu ich przeszczepienia określonemu biorcy, jeżeli ma pełną zdolność do czynności prawnych
3. ochrony danych osobowych dotyczących dawcy/biorcy przeszczepu i objęcia ich tajemnicą
Pacjent mający być biorcą ma prawo do umieszczenia go na liście osób oczekujących na przeszczepienie komórek, tkanek i narządów i być wybrany jako biorca w oparciu o kryteria medyczne.
-------------------------------------------------------------------------------------

Karta Praw Pacjenta w pełnym brzmieniu, z odnośnikami do odpowiednich ustaw i rozporządzeń, a także inne istotne informacje takie jak:

1. Dochodzeniu praw pacjenta,
2. Karcie Praw Pacjenta,
3. Biurze Praw Pacjenta przy Ministrze Zdrowia,
4. Rzecznikach Praw Pacjenta NFZ,
5. Poszczególnych prawach pacjenta (prawo do wyrażania zgody na interwencję medyczną, prawo do informacji, prawo do godności i intymności, prawo do pomocy medycznej, prawo do opieki medycznej odpowiedniej jakości, prawo do tajemnicy, prawo dostępu do dokumentacji medycznej, inne prawa),
6. Naczelnym Rzeczniku Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy,
7. Izbach Lekarskich,
8. Izbach Pielęgniarek i Położnych.

Znajdują się tutaj:
Prawa Pacjenta

Dodatkowe odnośniki:
Karta Praw Osób Niepełnosprawnych
Stowarzyszenie Pacjentow Primum Non Nocere


Ostatnio zmieniony przez nenya dnia Czw Sty 24, 2008 6:22 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slodka_istota
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 707
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Sty 18, 2006 1:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmmm tia - jak to wszystko ladnie brzmi -- przydaloby sie by wszyscy lekarze pielegniarki i rzad zapoznac z tym wszystkim bo chyba totalnie co poniektorzy nie maja zielonego pojecia jak pacjentow traktowac - eh Smile

jednak by chorowac to trzeba byc zdrowym i miec zelazne nerwy

Pozdrawiam
slodka Smile
_________________
Kochaj i szalej i nie pytaj co dalej Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Agnieszka14
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1084

PostWysłany: Czw Sty 19, 2006 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slodka_istota napisał:
przydaloby sie by wszyscy lekarze pielegniarki i rzad zapoznac z tym wszystkim bo chyba totalnie co poniektorzy nie maja zielonego pojecia jak pacjentow traktowac - eh Smile


Do dzieła!!..... Wink Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Monika B
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 17307

PostWysłany: Pią Sty 20, 2006 9:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w kilnice na kazdym oddziale znajduje sie oprawiona w ramke .. ustawa
Prawa pacjenta..a na korytarzach głownych .....Pacjent naszym racodawcą.....wydaje mi sie .ze w ym konkretnym szpitalu pacjent naprawde jest traktowny lepiej.....to znaczy według tych praw...na korytarzu przy izbie przyjęć zanajduje sie także skrzynka do ktorej można wrzucać.rózego rodzaju skargi i uwagi na temat pracy personelu .oraz samego działania szpitala.....
Podczas moich pobytów na oddziale i w całym szpitalu przeprowadzano ankiety na tematy zwiazane z pracą oddziałow ....szpitala...oraz osobiste uwagi.....W oparciu o to zmienilo sie pare rzeczy .według opinii pacejntów...naprawde widzę tutaj przestrzeganie obowiazujących norm.....
Są wyjątki ...może jeszcze wszystko nie jest doskonałe .ale patrzac na rózne ustawy i zakazy dodtyczace lekarzy .w porównaniu z innymi szpitalami .ten wypada na ocene + dobry.
Monika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slodka_istota
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 707
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sty 20, 2006 6:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

owszem Monis jest poprawa ale jeszcze bardzo wiele pracy wymaga by bylo tak jak powinno byc i tak jak pacjenci powinni byc traktowani -- brakuje lekarzy z powolania a za duzo tych co tylko traktuja to jako zarobek i maja gdzies czy pacjent cierpi i jak mu mozna pomoc -- takie czasy
a z drugiej strony same pisma cyz ustawy nie zmienia wsyztskiego - trzeba by zmienic cala mentalnosc ludzka i by zniknol ten ped za pieniadzem

Pozdrawiam
slodka Smile
_________________
Kochaj i szalej i nie pytaj co dalej Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gusia_92
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 10 Lip 2005
Posty: 1076
Skąd: Skoczów

PostWysłany: Sob Sty 21, 2006 12:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slodka_istota napisał:
owszem Monis jest poprawa ale jeszcze bardzo wiele pracy wymaga by bylo tak jak powinno byc i tak jak pacjenci powinni byc traktowani -- brakuje lekarzy z powolania a za duzo tych co tylko traktuja to jako zarobek i maja gdzies czy pacjent cierpi i jak mu mozna pomoc -- takie czasy
Pozdrawiam
slodka Smile


na odziale, w szpitalu w ktorym sie lecze jest nawet duza poprawa. jest jakas organizacja a nie tak jak bylo np w maju gdy tampierwszy raz trafilam. wszystko sie zmienia na dobre.

lekarze sa jak to mowia za kóry za kaczki Smile
_________________
.:Hoy se que tu ya no me quieres y eso es lo que mas me hiere:.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
slodka_istota
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 707
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 9:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no w sumie musze przyznac racje, ze jest nieco lepiej Smile -- w tamtym tygodniu bylam sie zarejestrowac do neurologa i uslyszalam ze najblizsze terminy na maj sa -- jak ryknelam to od razu znalazl sie wolny termin dzis czyli 23 stycznia Smile) -- hmmm no tak tam sie polepszylo ale moje gardlo ucierpialo -- heheh

Pozdrawiam
slodka Smile
_________________
Kochaj i szalej i nie pytaj co dalej Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monika B
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 17307

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 1:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem dlaczego.......musisz na nich krzyczeć.....? naprawde nie było wolnego terminu wcześniej....jakoś nie mam problemu z rejestracja.na termin ktory mi pasuje.....w ramach rozsądku oczywiście.....wydaje mi się ..ze mając prawa mamy też i obowiazki....wystarczy grzecznie poprosić.....osiągniesz to samo....a może i więcej.....?Popatrz na to z drugiej strony...pacjen ma prawo..a rejestratorki mają obowiązek.......zapisywać..iles tam osob....One nie są niczemu winne...
Z tego co ja widzę jest poprawa.....a pacjenci obsługiwani są grzecznie..
Monika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slodka_istota
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 707
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 1:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Monis ja zanim zaczne sie denerwowac i unosic to zawsze mowie spokojnie i prosze czy nei daloby sie znalesc jakiegos terminu szybciej -- niestety nawet nei raczyla w ten jaket spojrzec mimo iz mialam kartke od lekarza w ktorej sam lekaz prowadzacy zaznaczyl ze wizyta ma byc pod koniec stycznia- dopiero jak ryklam poskutkowalo i mogla zajrzec w niego i ba - nawet znlazl sie wolny termin o 3 miesiace przed tym co mi wczesniej mowila czylo wowczas co wyznaczyl lekarz

znam swoje zarowno prawa jak i obowiazki -- i znacznie lepiej sie kazdemu pracuje jak kazda ze stron jest mila i uprzejma - ale jezeli taka recepcjonistka uwaza siebie zxa dyrektora calego szpitala no to wybacz - z taka na spokojnie to sie nie da -- naszczescie nei wsyzstkie recepcjinistki takie sa --- co do pielegniarek o to tak - znimi da sie po ludzku i na spokojnie pozalatwiac ale z tymi w recepcji to nei zawsze -- u siebei w rejonie tez taka jedna mamy - ja juz z nia mam spokoj jak odpowiednio sprawe zalatwilam poprzez kierowniczke przychdni - od tego czasu mnie pamieta i jzu nie robi zadnych problemow i jest mila i ja dla niej tez mila --- czyli jak sie chce to mozna - prawda ? Smile

Pozdrawiam
slodka Smile
_________________
Kochaj i szalej i nie pytaj co dalej Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Marta
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 16 Gru 2003
Posty: 228
Skąd: Sławków-Ruda Śląska

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Monika B napisał:
Popatrz na to z drugiej strony...pacjen ma prawo..a rejestratorki mają obowiązek.......zapisywać..iles tam osob....One nie są niczemu winne...
Z tego co ja widzę jest poprawa.....a pacjenci obsługiwani są grzecznie..

Chyba masz wyjątkowe szczęście Moniko do miłych rejestratorek. Ja niestety nie. W przychodni specjalistycznej na Powstańców była bardzo miła, ale juz nie pracuje. W piatek obsługiwał mnie jakis gbur ( przepraszam za wyrazenie, ale inaczej sie nie da ) zaznacze że ja nigdy nie krzycze na rejestratorki, bo nie jest to w mojej naturze, ale ta była wyjątkowo nieuprzejma i traktowała pacjentów jak intruzów. Niestety moje doświadczenia sa takie, że takich rejestratorek jest więcej niż tych miłych. Więc troche rozumiem słodka istote, bo mozna się wkurzyć.
Zreszta całkiem podobne do rejestratorek sa panie w dziekanatach. Mają obowiązek obsłuzyc a robia to z łaski i wydaje im sie ze sa ważniejsze od samego dziekana....ale to inna historia.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slodka_istota
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 707
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 3:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o tak tak marta - znam az za dobrze panie w dziekanacie, ktore oczywiscie sa wazneijsze od samego dziekana ehehh -naszczescie ja jzu mam to za soba - i zycze ci wytrwalosci z nimi Smile

Pozdrawiam
slodka Smile
_________________
Kochaj i szalej i nie pytaj co dalej Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monika B
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 17307

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 5:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba mam wyjatkowe szczeście ...ale tam sa naprawed bardzo miłe rejestratorki.....zreszta nie zmieniaja sie od lat sa te same.a jak juz przychodzi nowa.to jest przeszkolona przez tą uprzejmą.....tak sie składa .ze w klinice nie natrafiłam jeszcze na zołze...
Monika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marta
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 16 Gru 2003
Posty: 228
Skąd: Sławków-Ruda Śląska

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 8:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o panie w dziekanacie to tez na szczescie mam to juz za soba Smile ale z niemiłymi rejestratorkami trzeba się jeszcze męczyc niestety....więc...wszystkim Wam zycze wytrwałości Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mella
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 996

PostWysłany: Nie Sty 29, 2006 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam różne doświadczenie z rejestratorkami, jedne lepsze inne gorsze, ale panie w dziekanacie wszystkie były okropne - myślę, że to sprawa kompleksów - niedowartościowane panie mogły swoje frustracje odreagowywać na studentach i okazywać swoją wyższość. Pokazać niedoinformowanemu, zestresowanemu studentowi, szczególnie pierwszego roku, że jest głupi to nie jest wielka sztuka Evil or Very Mad
_________________
"Wszyscy jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy, jeśli nie pozwolimy, by pokonał nas strach przed własną słabością."
Jan Paweł II
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
martek
Master butterfly
Master butterfly


Dołączył: 20 Wrz 2003
Posty: 552

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Very Happy
Jesli chodzi o rejestratorki to róznie bywało. Spotykałam i miłe i opryskliwe. Moim zdaniem jeszcze muszą się "dokształcać" Wink
Panie w dziekanacie- no cóż zawsze zadawałam sobie pytanie kto im tą pracę załatwił , że czują się tak pewnie niczym panie na włościach. Kierowniczka dziekanatu oschła, wyniosła brr. Dobrze , że to już poza mną Smile
_________________
Martek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.TOCZEN.PL Strona Główna -> O Nas, dla Nas, z Nami Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by PhPBB © 2001, 2002 phpBB Group