Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sawona Stary wyjadacz

|
Wysłany: Wto Lis 14, 2006 11:43 pm Temat postu: Oto jestem z wami - sawona |
|
|
Serdecznie wszystkich witam. Cieszę się, że istnieje to forum z tyloma niezwykłymi ludźmi . Starałam się zapoznać z obowiązkowymi wątkami, nie wiem jednak jak to wyjdzie w praktyce . Nie jestem jeszcze zbyt obeznana z komputerem.
Mam na imię Iwona. Obecnie pracuję oraz studiuję zaocznie. Niedługo minie 9 lat jak zauważyłam u siebie objaw Raynaud obejmujący zarówno ręce jak i stopy. Diagnostyka przebiegała etapowo z różnymi rozpoznaniami. Niemniej jednak już po 3 latach, kiedy wykonano mi dokładniejsze badanie przeciwciał przeciwjądrowych, okazało się, że mam Scl-70 dodatnie. Mam więc rozpoznanie: sklerodermia uogólniona. W zasadzie moje leczenie farmakologiczne do chwili obecnej opiera się na lekach naczyniowych (rozszerzających naczynia i poprawiających utlenowanie tkanek) oraz preparatach zawierających witamninę E. Od 2 lat jestem pod kontrolą poradni pulmonologicznej ze względu na objawy rozpoczynającego się włóknienia płuc (duszność wysiłkowa niewielkiego stopnia oraz w badaniach czynnościowych płuc: obniżona podatność i pojemność dyfuzyjna). Ogólnie czuję się dobrze , spotykam wielu wspaniałych ludzi i cieszę się każdą chwilą, mimo że czasem jest trudniej. Do niedawna najbardziej zauważalny i dotkliwy dla mnie był objaw Raynauda. Obecnie zażywając leki ziołowe nie tylko odczuwam znaczną poprawę w zakresie krążenia obwodowego, ale również wyniki badań klinicznych wskazują na regresję choroby. Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się podzielić z wami tym osobistym doświadczeniem i obserwacjami, które prowadzę nadal. Uczynię to kolejnym razem w rubryce: porady i doświadczenia. Proszę o ewentualne wskazówki i cierpliwość. Gorąco was pozdrawiam. _________________ Wszystko to, co miłość dotyka staje się nieśmiertelne.
(Romain Rolland) |
|
Powrót do góry |
|
 |
agatka03 Master butterfly

|