|
WWW.TOCZEN.PL "systemic lupus erythematosus"
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolwik323 Super senior


Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 92 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 1:20 pm Temat postu: Cellcept Neoral/Equoral i inne, a ust. refundacyjna z 2012r. |
|
|
Witam,
No i firma Roche po zmianie zasad refundacji postanowiła OBNIŻYĆ CENĘ CELLCEPTU do wartości refundowanej - 199 PLN. Czyli pacjenci po przeszczepie zapłącą tylko 3,2 zł, a pozostali też taniej (w tym i toczniowcy).
Informacja potwierdzona telefonicznie w firmie ROCHE.
Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
 |
Margaret74 Moderator


Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 5531 Skąd: Puszcza Notecka
|
Wysłany: Nie Gru 04, 2011 4:04 pm Temat postu: |
|
|
No i to sa bardzo dobre wieści.Czyli zaczyna się sprawdzac to czym mówiła mi farmaceutka
Dokładnie wygląda to tak :
Cytat: |
CELLCEPT-producent zmniejszył cenę leku po to, by cena zrefundowanego była niższa. Obecnie opakowanie 250mg kosztuje 138zł, a 500mg 199zł.Do niedawna cena leku oscylowała między 350-500zł. |
_________________ "Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy."Marlin Monroe

Ostatnio zmieniony przez Margaret74 dnia Pią Gru 16, 2011 7:33 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Margaret74 Moderator


Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 5531 Skąd: Puszcza Notecka
|
Wysłany: Pią Gru 16, 2011 7:19 pm Temat postu: |
|
|
Myślę,że może się przydać
Nowa ustawa refundacyjna – wybrane zagadnienia
2011-11-27 16:05
Mec. Wojciech Grondys, Siwek Gaczyński & Partners Spółka komandytowa
W dniu 12 maja 2011 r. Sejm RP uchwalił ustawę o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. Nr 122 poz.696). Co do zasady przepisy ustawy wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. (za wyjątkiem przepisów enumeratywnie wymienionych w art. 86 pkt 1 i 2 ustawy) wprowadzając prawdziwą rewolucję w systemie refundacji leków.
Limit wydatków na refundację
Przede wszystkim, ustawa z góry określa, że całkowity budżet na refundację wyniesie nie więcej niż 17% całkowitych wydatków Narodowego Funduszu Zdrowia na świadczenia opieki zdrowotnej. Jeżeli w trakcie realizacji planu finansowego NFZ dojdzie do przekroczenia całkowitego budżetu przeznaczonego na refundację leków wnioskodawca, który uzyskał decyzję o objęciu refundacją, będzie musiał zwrócić do NFZ kwotę proporcjonalną do udziału kosztów refundacji danego produktu w tym przekroczeniu pułapu w danej grupie limitowej.
Kategorie dostępności refundacyjnej. Sztywne ceny i marże
Leki refundowane objęte zakresem świadczeń gwarantowanych, zostały przyporządkowane do różnych kategorii dostępności refundacyjnych tj. dostępnych w aptekach, w ramach programów lekowych, stosowanych w chemioterapii oraz pozostałych.
Wskazane kategorie mają zastąpić dotychczasowy podział wykazów leków refundowanych na wykaz leków podstawowych i uzupełniających oraz wykaz chorób przewlekłych i produktów stosowanych w tych chorobach, oraz w rozporządzeniach Ministra Zdrowia.
Ustawa ustala system refundacji w oparciu o cenę zbytu, która jest ceną urzędową sztywną, której wysokość została uprzednio wynegocjowana z wnioskodawcami Ma to położyć kres powszechnej praktyce rabatowania na linii: właściciel praw do leku - obrót hurtowy - obrót detaliczny.
Od wynegocjowanych urzędowych cen zbytu ustawa w art. 7 ustala również sztywną urzędową marżę hurtową (może być dzielona między poszczególne ogniwa łańcucha hurtowego). Oznaczać to będzie, że szpitale oraz inne zakłady opieki zdrowotnej są obowiązane nabywać leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne po cenie nie wyższej niż urzędowa cena zbytu powiększona o marżę nie wyższą niż urzędowa marża hurtowa. Również w obrocie detalicznym obowiązywał będzie obowiązek naliczania marż nie wyższych niż urzędowa marża detaliczna naliczana od ceny hurtowej leku.
Limity i grupy limitowe
Ustawa redefiniuje pojęcie grup limitowych. Istota zmiany polega na możliwości tworzenia szerszych grup limitowych z uwzględnieniem wskazań i skuteczności, a nie jak dotychczas głównie w oparciu o substancję czynną. Zdaniem autorów ustawy, spowoduje to istotne obniżenie wydatków przy zachowaniu finansowania skutecznych opcji terapeutycznych dla pacjenta.
Ustawa zakłada, że podstawą limitu w danej grupie leków będzie najwyższa spośród najniższych cen hurtowych z dobową dawkę leku, które dopełnia co najmniej 15 % miesięcznego obrotu ilościowego zrealizowanego w danej grupie limitowej.
Decyzja cenowa – kryteria ustalania urzędowej ceny zbytu
Ustawa szczegółowo określa kryteria ustalania ceny urzędowej na refundowane leki. Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia takich informacji jak:
- maksymalnej i minimalnej ceny zbytu netto, uzyskanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie roku przed złożeniem wniosku o objęcie refundacją,
- informacji o rabatach, upustach lub porozumieniach cenowych w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej lub państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Minister Zdrowia wydaje decyzję administracyjną o objęciu refundacją i ustaleniu urzędowej ceny zbytu, przy uwzględnieniu m.in. uzyskanych rekomendacji, informacji o skuteczności i bezpieczeństwie produktu, a także stosunku kosztów do uzyskiwanych efektów zdrowotnych dotychczas refundowanych leków.
Kryteria podejmowania decyzji refundacyjnej
Jak deklarują w uzasadnieniu do ustawy jej autorzy, w celu zapewnienia większej efektywności i przejrzystości procesu podejmowania decyzji refundacyjnych ustalona została nowa procedura rozpatrywania wniosków refundacyjnych oraz nowy sposób dokumentowania całego procesu. Nowe procedury mają umożliwić rozpatrywanie wniosków refundacyjnych na bieżąco.
Wykazy leków refundowanych będą na bieżąco aktualizowane pod względem stanu rejestracji produktów leczniczych.
Pierwszym etapem, po złożeniu wniosku, jest dokonanie przez Ministra Zdrowia oceny spełnienia wymogów formalnych przez dany wniosek, i w zależności od tego czy wniosek dotyczy produktu refundowanego, który ma swój refundowany odpowiednik, czy też nie, taki wniosek jest kierowany albo do Agencji Oceny Technologii Medycznych celem weryfikacji merytorycznej (w przypadku wnioskowanych produktów, które nie mają refundowanego odpowiednika) albo, w przypadku wniosków o zmianę ceny i wniosków dotyczących wnioskowanych produktów mających swoje refundowane odpowiedniki, bezpośrednio do Komisji Ekonomicznej.
Zgodnie z art. 11 ustawy, decyzja o objęciu leku refundacją zawiera m.in.:
- kategorię dostępności refundacyjnej, a w przypadku kategorii, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 - opis programu lekowego stanowiący załącznik do decyzji;
- poziom odpłatności;
- urzędową cenę zbytu;
- termin wejścia w życie decyzji oraz okres jej obowiązywania;
- instrumenty dzielenia ryzyka, jeżeli zostały ustalone;
- określenie grupy limitowej.
Decyzje wydawane są na okres
1) 5 lat - dla leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych, dla których nieprzerwanie obowiązywała decyzja administracyjna o objęciu refundacją lub w stosunku do których decyzja dla odpowiednika refundowanego w ramach tej samej kategorii dostępności refundacyjnej i w tym samym wskazaniu obowiązywała nieprzerwanie, przez okres dłuższy niż 5 lat,
2) 3 lat - dla leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych, dla których nieprzerwanie obowiązywała decyzja administracyjna o objęciu refundacją lub w stosunku do których decyzja dla odpowiednika refundowanego w ramach tej samej kategorii dostępności refundacyjnej i w tym samym wskazaniu obowiązywała nieprzerwanie, przez okres od 3 do 5 lat,
3) 2 lat - dla leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych, dla których nieprzerwanie obowiązywała decyzja administracyjna o objęciu refundacją lub w stosunku do których decyzja dla odpowiednika refundowanego w ramach tej samej kategorii dostępności refundacyjnej i w tym samym wskazaniu obowiązywała nieprzerwanie, przez okres krótszy niż 3 lata, albo dla których wydawana jest pierwsza decyzja administracyjna o objęciu refundacją
- przy czym okres obowiązywania decyzji nie może przekraczać terminu wygaśnięcia okresu wyłączności rynkowej.
Zgodnie z art. 37 Ustawy Minister Zdrowia będzie dokonywał obwieszczenia wykazów leków refundowanych co najmniej raz na dwa miesiące w dzienniku urzędowym Ministra Zdrowia. Wykazy te będą aktualizowane w przypadku zaistnienia jakichkolwiek zmian w zakresie zarówno wprowadzenia nowych produktów refundowanych, jak też zmian w zakresie warunków refundowania produktów już ujętych w tych wykazach.
Negocjacje w sprawie ustalenia wysokości cen na aktualnie refundowane leki
W związku z wejściem w życie ustawy, najbardziej pilna jest kwestia ustalenia cen urzędowych na leki dotychczas refundowane. Z racji tego, że przepisy nowej ustawy wprost zmierzają do ograniczenia zysków firm, poprzez opisane ogólnie instrumenty: sztywnych cen urzędowych i marż sztywnych, nie wszystkie leki, które są refundowane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów znajdą się na liście refundacyjnej obowiązującej od początku 2012 r. Już dziś z całą pewnością można powiedzieć, że tak nie będzie, gdyż firmy farmaceutyczne po przeanalizowaniu nowych zasad refundacji, zdecydowały o nie zgłaszaniu wniosków o objęcie refundacją niektórych produktów, które aktualnie są refundowane.
Warunki cenowe jakie będą obowiązywały od przyszłego roku, zostaną określone w toku negocjacji prowadzonych przez Komisję Ekonomiczną a firmami farmaceutycznymi.
Kwestia ta została uregulowana w przepisach przejściowych – art. 67 Ustawy, zgodnie z którym leki i wyroby medyczne ujęte w dotychczasowych wykazach utrzymają status produktu refundowanego, o ile w wyniku negocjacji prowadzonych przez Komisję Ekonomiczną otrzymają decyzje o objęciu refundacją. Pierwszy wykaz wejdzie w życie z dniem wejścia w życie ustawy, które planowane jest na dzień 1 stycznia 2012 r.
W oparciu o przeprowadzone negocjacje decyzję wydaje Minister Zdrowia uwzględniając stanowisko Komisji, konkurencyjność cenową oraz jak wskazuje ustawa w art. 67 ust. 10 – „biorąc pod uwagę równoważenie interesów świadczeniobiorców i przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem lub obrotem lekami, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobami medycznymi, możliwości płatnicze podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń ze środków publicznych oraz działalność naukowo-badawczą i inwestycyjną wnioskodawcy w zakresie związanym z ochroną zdrowia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej lub państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).”
Ministerstwo Zdrowia w lipcu bieżącego roku rozesłało do firm farmaceutycznych wezwania do przeprowadzenia negocjacji zarówno w zakresie ustalenia urzędowej ceny zbytu jak i instrumentów dzielenia ryzyka. W odpowiedzi na ww. wezwania firmy przedłożyły na specjalnie przygotowanych formularzach wnioski o objęcie refundacją na nowych zasadach leków aktualnie refundowanych (z wyjątkiem tych co do których podjęto decyzję o wycofaniu z refundacji) wraz z informacjami, o których była mowa powyżej.
Najwięcej kontrowersji wzbudził obowiązek wskazania przez firmy minimalnej ceny zbytu netto uzyskanej na terytorium Polski od 01.05.2010-30.04.2011. Kwestia ta wzbudziła rozliczne wątpliwości, z racji tego że wskazanie minimalnej ceny zgodnie z literalnym brzmieniem przepisu oznaczałoby konieczność podania najniższej faktycznie otrzymanej ceny sprzedaży z uwzględnieniem udzielanych wówczas rabatów, upustów itp. To rzecz jasna, już na wstępie negocjacji stawiałoby firmy farmaceutyczne w bardzo niekorzystnej sytuacji, czego chciały uniknąć np. przyjmując za cenę minimalną poziom cen określony przez firmy monitorujące rynek produktów medycznych, takie jak IMS Health.
Począwszy od listopada bieżącego roku trwają intensywne negocjacje pomiędzy przedstawicielami firm farmaceutycznych a Komisją Ekonomiczną. Protokoły ustaleń z takich negocjacji będą stanowiły podstawę dla Komisji do przedłożenia Ministrowi Zdrowia stanowiska odnośnie zgłoszonych wniosków o objęcie poszczególnych leków refundacją na nowych zasadach.
Trudno w tej chwili określić jak duże będą różnice w wycenie leków ze względu na wprowadzone zmiany, ale nie ulega wątpliwości że mogą być bardzo istotne.
Najbliższe lata pokażą na ile skutki Ustawy okażą się korzystne dla pacjenta, bo że przyniosą oszczędności Skarbowi Państwa to nie ma wątpliwości.
www.sgp.pl
ŹRÓDŁO _________________ "Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy."Marlin Monroe
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
micked Junior

Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 9:54 am Temat postu: |
|
|
Mniej optymistyczny jest komunikat polskich reumatologów:
Polskie Towarzystwo Reumatologiczne: pilny komunikat dla lekarzy i pacjentów
PTR/Rynek Zdrowia 02-01-2012 21:06
(skrót)
W związku z obwieszczeniem Ministra Zdrowia dotyczącym refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych z dnia 29 grudnia 2011 r. Polskie Towarzystwo Reumatologiczne informuje, że zakres wskazań objętych refundacją został ograniczony do zarejestrowanych wskazań.
Ograniczenie refundacji do zarejestrowanych wskazań dotyka najbardziej samych chorych. Powoduje wzrost odpłatności za leki dla wielu pacjentów z chorobami reumatycznymi. Może to także być powodem nakładania kar finansowych na lekarzy, którzy kierując się dobrem pacjenta wypiszą lek z częściową odpłatnością zgodnie ze wskazaniami klinicznymi i rekomendacjami naukowymi, ale nie posiadający zarejestrowanego wskazania w danym stanie klinicznym.
Problem może dotyczyć dużej liczby pacjentów ponieważ większość leków stosowanych w leczeniu chorób reumatycznych nie posiada zarejestrowanych wskazań dla wszystkich wskazań klinicznych, w których są stosowane, a część z leków nie posiada zarejestrowanych wskazań w reumatologii w ogóle.
Nowe obowiązujące prawo spowoduje wzrost odpłatności przede wszystkim za takie leki jak metotreksat, cyklosporyna A, chlorochina, sulfasalazyna i cyklofosfamid. Zgodnie z obowiązującym prawem od 1 stycznia 2012 r. lekarz nie może wypisać recepty z częściową odpłatnością (ryczałt, 30% lub 50%) w przypadku, kiedy jednostka chorobowa nie jest wymieniona jako zarejestrowane wskazanie w Charakterystyce Produktu Leczniczego (ChPL). Nowe prawo nie przewidziało refundacji w takich sytuacjach, kiedy dany lek pomimo braku wskazań rejestracyjnych w leczeniu zapalnych chorób reumatycznych jest lekiem ratującym zdrowie, a często także życie pacjenta.
Od 1 stycznia 2012 r. w każdym takim przypadku recepta powinna być wypisana ze 100% odpłatnością. Jest to w naszej opinii niesprawiedliwe, ale nowe prawo nie pozwala lekarzowi postąpić inaczej.
W szczególności dotyczyć to będzie dzieci z młodzieńczym idiopatycznym zapaleniem stawów leczonych metotreksatem, chlorochiną, sulfasalazyną i cyklosporyną A, jak również pacjentów z wieloma innymi chorobami takimi jak łuszczycowe zapalenie stawów, reaktywne zapalenie stawów i zapalenie stawów towarzyszące spondyloatropatii osiowej. Ponadto dotyczyć on będzie wszystkich pacjentów leczonych cyklofosfamidem ponieważ ten lek nie posiada zarejestrowanego wskazania w żadnej chorobie reumatycznej.
Lekarze reumatolodzy powinni jak najszybciej zapoznać się z ChPL każdego stosowanego leku, tak aby ordynacja lekarska była zgodna z nowym obowiązującym prawem.
Pełna treść komunikatu PTR jest dostępna na: htp://www.rynekzdrowia.pl/Pliki/114220.html
Również na ten temat opinia specjalisty reumatologa:
http://www.rynekzdrowia.pl/Serwis-Reumatologia/Niezarejestrowane-wskazania-kliniczne-a-jednak-brak-teraz-refundacji-lekow-w-takich-przypadkach,115489,1011.html |
|
Powrót do góry |
|
 |
Krysia Stary wyjadacz

Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 110
|
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 8:12 pm Temat postu: |
|
|
Wciąż będę myśleć optymistycznie - może zmienią zapis o wskazaniach rejestracyjnych i lekarz będzie mógł sam ustalić jaki lek danemu pacjentowi jest niezbędny - oczywiście zgodnie z obecnymi trendami leczenia (optymistka ). A podobno ustalenie wskazań rejestracyjnych danego leku wcale nie jest takie proste.
Żólwik - muszę Ciebie zmartwić - mój i Twój CellCept znowu po 371 z groszem. Chyba się pochlastam - a podobno ta ustawa miała wymusić niższe ceny na koncernach. Może i wymusiła, ale płacić my będziemy... Leki na epi też mi zdrożały.
Pozdrawiam  |
|
Powrót do góry |
|
 |
micked Junior

Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 10:45 pm Temat postu: |
|
|
Firmy farmaceutyczne, jak przyznał sam minister, są ponoć z ustawy zadowolone, nieco mniej lekarze i pacjenci.... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zolwik323 Super senior


Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 92 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 10:08 am Temat postu: |
|
|
Krysia napisał: |
(...)Żólwik - muszę Ciebie zmartwić - mój i Twój CellCept znowu po 371 z groszem. Chyba się pochlastam - a podobno ta ustawa miała wymusić niższe ceny na koncernach. Może i wymusiła, ale płacić my będziemy... Leki na epi też mi zdrożały.
Pozdrawiam  |
Krótko nacieszyliśmy się niższą ceną. Znowu "zdzierają" po 371 zł  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Krysia Stary wyjadacz

Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 110
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zolwik323 Super senior


Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 92 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 11:43 am Temat postu: |
|
|
Witam,
Jakoś nie mogę przeboleć tej zmarnowanej szansy na obniżenie ceny Cellceptu. Postanowiłem, że napiszę list do Premiera i MZ.
Zobaczymy czy chociaż otrzymam odpowiedź?
Poniżej zamieszczam treść:
Cytat: |
Panie Premierze,
Chciałbym odnieść się do sytuacji związanej z refundacją leków, a konkretnie leków immunosupresyjnych zawierających substancję czynną Mycophenolate Mofetil (głównie chodzi o preparat Cellcept). Sprawa jest na tyle ważna iż wg mnie, wskutek dziwnych działań w Ministerstwie Zdrowia, Państwo zrezygnowało z możliwości zaoszczędzenia dodatkowo ponad 50 mln zł.
O co chodzi? Już spieszę z wyjaśnieniami.
Kiedy pojawiły się informacje o przygotowywaniu nowej listy leków refundowanych zawierającej nowe znacznie niższe kwoty na leki refundowane (szczegóły znajdują się w załączonym pliku PDF) wybuchła wielka burza, bo okazało się, że pacjencie po przeszczepach płacący do tej pory 3,2 zł za opakowanie musieliby wyłożyć 175 zł. Byłem zaciekawiony jaka będzie reakcja firmy Roche, która raz już obniżyła cenę preparatu z 496 zł do 370 zł w połowie 2011 roku po zakończeniu okresu ochronnego (patent) i wejściu na rynek tańszych leków generycznych (m. in. Apotex, Myfenax). Przypomnę tylko, że Cellcept ma jeden z największy (a może i największy) udział w rynku leków immunosupresyjnych. W dniu 2 grudnia 2011 roku zadzwoniłem do firmy Roche i dowiedziałem się, że zdecydowali się obniżyć cenę na Cellcept 500 mg tabletki z 371 zł do 199 zł (zgodną z nowym limitem refundacyjnym). Taka wiadomość bardzo mnie ucieszyła, gdyż oznaczała dla mnie znaczne obniżenie kosztów leczenia – choruję na toczeń i leczę się tym preparatem, ale niestety ponoszę pełne koszty leczenia (nie jestem objęty refundacją). Taka obniżka oznaczała dla mnie (jak i pozostałych osób chorujących na toczeń – a jest i sporo) obniżkę miesięcznych kosztów leczenia z ponad 900 zł do 500 zł (przy zapotrzebowaniu 2,5 opakowania/miesiąc). Niestety obniżka ta trwała bardzo krótko. Po oblikowaniu nowej listy leków i braku na niej Cellceptu oraz burzy wokół tego i deklaracji Pana Ministra Arłukowicza o przywróceniu specyfiku na listę, jego cena ponownie wzrosła do kwoty 371 zł. Było to spowodowane zwiększeniem dla tych specyfików limitu refundacji z 199 zł do ponad 300 zł (różna kwota w zależności od firmy – szczegóły w załączonym pliku PDF).
W związku z całą tą sytuacją mam następujące pytania:
1) Jaki jest sens stosowania różnych limitów finansowania dla preparatów zwierających tę samą substancję czynną?
2) Czy nie można było pozostać przy pierwotnie ustalonym limicie 199 zł? W szczególności kiedy firma Roche zgodziła się obniżyć cenę do limitu – mam opakowanie leku z taką ceną.
3) Dlaczego Państwo zrezygnowało z możliwości zaoszczędzenia dodatkowych pieniędzy w kwocie co najmniej 50 mln zł?
Brak konsekwencji, podejmowanie decyzji w dużym pośpiechu bez odpowiedniego rozeznania doprowadziło do tego co mamy – jednego wielkiego chaosu. A mogła na tej Ustawie skorzystać znacznie większa ilość pacjentów, a także w kasie Państwa pozostałoby trochę więcej pieniążków. Może wtedy dałoby się włączyć do refundacji osoby chorujące na toczeń?
|
W okresie I-VII 2011 roku Państwo zrefundowało pacjentom ok. 290 tys. opakować Cellceptu na kwotę ponad 135 mln zł (średnia cena opakowania ok. 465 zł). Jeżeli utrzymana zostałba pierwotna kwota limitu refundacyjnego (199, 63 zł) to koszt obniżyłby się do kwoty ok. 58 mln zł. Niestety z niewiadomych przyczyn wycofano się z tego i ustalono cenę refundacyjną na 370, 46 zł - co da sumę ok. 107 mln zł. Mamy więc obniżenie kosztów ale "zaledwie" o niespełna 30 mln, a w sumie można byłoby zaoszczędzić 77 mln zł!!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Krysia Stary wyjadacz

Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 110
|
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 6:39 pm Temat postu: |
|
|
I tak trzymać - nawet jeżeli miałoby nic z tego nie wyjść, niech się troszkę pogłowią nad odpowiedzią.
Oto końcówka odpowiedzi na moje pismo przesłane do MZ i do wiadomości Biura Rzecznika Praw Pacjenta, Pani Barbary Kozłowskiej oraz do Pani Aleksandry Piątek - Rzecznika Praw Pacjenta NFZ (centrali) z 14.10.2009 r.
"O refundację dla Pani tego leku (CellCept) zwrócił się do /odpowiedniego Oddziału/ NFZ Kierownik Kliniki Reumatologii .... Pan Prof. ...., ktorego zdaniem leczenie tym lekiem w Pani przypadku jest bezpiecznie i skuteczne, co zostało potwierdzone w badaniach klinicznych i publikacjach naukowych. W aktualnym stanie prawnym ... Oddział Wojewódzki NFZ nadal nie znajduje podstaw do wydania zgody na sfinansowanie kosztów leczenie lekiem CellCept dla pacjentki chorującej na TRU. Do czasu rozszerzenia rejestracji leku o wskazania medyczne do stosowania CellCeptu w leczeniu nefropatii toczniowej, Fundusz nie ma możliwości sfinansowania leczenia ze środków ubezpieczenia zdrowotnego."
Koniec, kropka - wszystko rozbija się o wskazania rejestracyjne. Myślałam, że teraz, gdy okazało się, że wiele chorób reumatycznych, chorób rzadkich nie posiada wskazań rejestracyjnych i w "obecnym stanie prawnym" są dla pacjentów ubezpieczonych, płacących składki na NFZ pełnopłatne coś się zmieni. Jeśli nie taka była intencja ustawodawcy należy zastanowić się nad zmianą zakresu wskazań objętych refundacją. Być może „wskazania rejestracyjne” należałoby zamienić na „wskazania kliniczne”.
No ale tutaj, jak na razie nie widzę dobrej woli ze strony ustawodawców.
Powodzenia Seba. Może i ja się ruszę |
|
Powrót do góry |
|
 |
asasello Kadet


Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 41 Skąd: Żory
|
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 5:27 pm Temat postu: :( |
|
|
a mój Neoral nie ma wskazań do tocznia i jestem w ciemnej d.uliczce
wiecie...Hitler wykańczał chorych w Rzeszy ale miał przynajmniej tyle odwagi że dawali im trucizne prosto w serce a nie mordowali po cichu i powoli przez ograniczenie dostępu do leków
Bo nie oszukujmy się ale dla wielu to zwyczajne morderstwo.
Ja też wysyłałam maile wszędzie gdzie się dało z zapytaniem i wiecie co? Ano olali mnie ciepłym moczem- nawet sie nie pofatygowali odpowiedzieć że odebrali pismo.  _________________ kotek Behemotek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zolwik323 Super senior


Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 92 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 6:33 pm Temat postu: |
|
|
Cześć,
Nie liczę na wiele, ja szary żółwik, skoro nawet Rzecznik Praw Pacjenta (w randze ministra) nie może doczekać się odpowiedzi od MZ od przeszło pół roku
http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,10963723,Absurd__Rzecznik_Praw_Pacjenta_pisze_do_ministerstwa.html
Cytat: |
(...)- Informowałam o niepokojach związanych z nową ustawą i listą leków refundowanych. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam żadnych wyjaśnień - mówi w rozmowie z TOK FM. Krystyna Kozłowska twierdzi, że jej apele nie obchodziły ani byłego ani obecnego szefa resortu. Pierwsze pisma od rzecznik do ministerstwa trafiły 5 miesięcy temu, gdy na jego czele stała jeszcze Ewa Kopacz. Kolejne miały trafiać do resortu Bartosza Arłukowicza.(...) |
Bananowa republika... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Ziarenko Master butterfly


Dołączył: 10 Wrz 2005 Posty: 2042
|
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 7:45 pm Temat postu: |
|
|
Informuję, że także w przypadku leku Imuran wśród zarejestrowanych wskazań klinicznych nie ma SLE.
Tym samym odpłatność za lek wynosi 100 %. _________________
rozjaśnia się we mnie
wyjaśnia jaśniej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Krysia Stary wyjadacz

Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 110
|
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 7:49 pm Temat postu: |
|
|
Przyznaję, że w moim przypadku szybko skontaktowano się ze mną telefonicznie i Biuro Rzecznika Praw Pacjenta było pewne, że uda mi się uzyskać refundację. Niestety - płatnikiem jest NFZ i on ma głos decyzyjny. MZ nie może NFZ zmusić do refundacji leku, ktory nie posiada zarejestrowanego wskazania w danej chorobie
Ale musimy pisać, bo naprawdę dotyczy to wielu naszych leków. W przypadku "chorób rzadkich" nie opłaca się firmom farmaceutycznym dokonywać kosztownego procesu rozszerzenia rejestracji. |
|
Powrót do góry |
|
 |
kinga Moderator


Dołączył: 14 Mar 2005 Posty: 14280
|
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 8:41 pm Temat postu: |
|
|
Ziarenko
a skąd masz te dane?
strona urzędu rejestracji leków
http://www.urpl.gov.pl/
wyszukiwarka po substancji czynnej
opis leku i zastosowanie zarejestrowane
http://leki.urpl.gov.pl/index.php?id=%27%%27
i jest toczeń i w imuranie, i w azatioprynie vis,
equoral i neoral przy zespole nerczycowym
chyba że ja czegoś nie rozumiem... _________________ Odkąd przestałam przejmować się rzeczami, na które nie mam wpływu, mam wpływ na więcej rzeczy.
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by PhPBB © 2001, 2002 phpBB Group
|