|
WWW.TOCZEN.PL "systemic lupus erythematosus"
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniakochana Junior

|
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:11 am Temat postu: Jakie witaminy powinniśmy brać i nazwy najtańszych!!! |
|
|
Chciałam zapytać jakie witaminy powinniśmy brać przy naszej chorobie, by uzupełnić niedobory? I podajcie nazwy tych leków, które są najtańsze. _________________
życie jest piękne    |
|
Powrót do góry |
|
 |
alva_alva Master butterfly

|
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:30 am Temat postu: |
|
|
W temacie samego tocznia jestem początkująca i mam nadzieje, że nie będę musiała się dalej w ten temat zagłębiać, ale co do witamin to owszem, jest tak, że w danych jednostkach chorobowych częściej się spotyka niedobory danych witamin, jednak nie można dobie dawkować witamin tylko na ogólnie przyjętym założeniu, bez wcześniejszych badań poziomu tych witamin, bo nadmiar bywa mocno szkodliwy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Witek88 Senior

|
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:40 am Temat postu: |
|
|
Ja suplementuje się Wit C, czasem rutyna oraz wapnem.
Wit C w ilosciach ok 2 gramy, rutyna- 500, a wapono to standardowo 1 gram.
Pozwala to zmniejszac czasem obrzeki i zmiany skorne. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kasia_Zabrze Junior

|
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 9:45 pm Temat postu: |
|
|
ja z witamin biorę:
wapń - Calperos 1000mg - cena ok. 30zł za 100 szt
witaminę D - Alfadiol 0,25 mcg - cena ok. 12 zł za 100 szt
potas - Kalduym - cena ok. 30 zł za 100 szt
ostatnio biorę też żelazo - przepisano mi Biofer Folic - cena ok. 23 zł za 80 szt, kupiłam jednak Ascofer - cena ok 11 zł za 50 szt. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Poltergeist Junior

|
Wysłany: Wto Sie 06, 2013 12:43 pm Temat postu: |
|
|