ewela.t Master butterfly
  
  
  Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 7089
 
  | 
		
			
				 Wysłany: Nie Sty 11, 2015 12:50 am    Temat postu: Nietykieta/Regulamin- lektura obowiazkowa! | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Netykieta/Regulamin to zbiór zasad savoir-vivre obowiązujących w dyskusjach w Internecie, a więc podstawowe zwyczaje, które powinny być przestrzegane przez wszystkich użytkowników naszego forum. Pewnie nie sprawią one nikomu żadnych problemów, bo chyba wszyscy instynktownie już ich przestrzegają, ale warto się z nimi zapoznać, zwłaszcza jeśli ktoś niedawno dołączył do grona forumowiczów.
 
 
 
W razie wątpliwości co do jakiekogokolwiek punktu zwróć się do któregoś z moderatorów za pomocą prywatnej wiadomości - pm (Kinga, MonikaB, Agnieszka 29, ewela.t) w celu dodatkowych wyjaśnień. Chętnie wytłumaczą i pokierują.  
 
 
Zdajemy sobie sprawę, że odnalezienie się w nowym miejscu zajmuje trochę czasu, więc nowi użytkownicy dostają dyspensę na okres 1 miesiąca, w którym to modowie będą pomagać, a użytkownicy objęci tym okresem aklimatyzacji nie ponoszą żadnych konsekwencji. 
 
Po upływie tego czasu każdy użytkownik niestosujący się do poniższych zaleceń, ze szczególnym naciskiem na punkty oznaczone czerwoną gwiazdką (*), otrzyma upomnienie od moda. Trzy upomnienia skutkują ostrzeżeniem, a ponowne złamanie którejkolwiek zasady ujętej w regulaminie doprowadzi do zablokowania konta użytkownika. PAMIĘTAJ, ŻE W RAZIE WĄTPLIWOŚCI ZAWSZE MOŻESZ ZAPYTAĆ MODA.  
 
 
 
REGULAMIN: 
 
 
1.*  Zanim założysz wątek, sprawdź, czy temat już nie był omawiany. Użyj wyszukiwarki.  POSZUKAJ, ZANIM ZAPYTASZ.  
 
 
2. Postaraj się, by tytuł wątku, który zakładasz, był czytelny i zrozumiały, najlepiej taki, aby od razu można się było domyślić poruszanego tematu.
 
 
3.* W każdym temacie najpierw zapoznaj się z wypowiedziami innych, zanim wpiszesz swoje (być może takie samo) pytanie lub odpowiedź. 
 
 
4. Jeśli w jednej dyskusji pojawi się kilka wątków i sporo osób dyskutujących, zaznacz, do kogo kierujesz wypowiedź. 
 
  
 
5. Odpowiadając na post, cytuj tylko potrzebne fragmenty, a resztę wycinaj (nie cytuj całych, obszernych wypowiedzi poprzedników!). 
 
 
 
6.* Nie podbijaj swojego postu, czyli nie pisz kolejnego postu bezpośrednio pod swoim własnym, skorzystaj z funkcji – zmień - by edytować, dodawać, usuwać fragmenty własnych postów.   
 
 
7. Szanuj prawa autorskie materiałów, które powielasz w swoich postach. Cytując lub powołując się na obce opracowania, artykuły, itp. - pamiętaj, by zawsze podawać źródło ich pochodzenia, autorów. 
 
 
8. Postaraj się odpisywać na posty, listy e-mail, wiadomości PM - nie ma nic gorszego jak ignorowanie ludzi, czekających na odpowiedź; nawet bardzo krótko, ale daj znać, że zauważyłeś autora wiadomości. 
 
 
9.* Nie spamuj - nie zamieszczaj tej samej informacji, takich samych postów w wielu miejscach, nie zakładaj identycznych wątków w wielu działach i w żaden inny sposób nie śmieć na forum.
 
 
10. Nie publikuj wątków niezgodnych z tematyką danego forum.
 
 
11.* Nie przeklinaj, nie używaj wulgaryzmów i wyrazów obraźliwych. 
 
 
12. Nie pisz WIELKIMI literami - w Internecie oznacza to, że krzyczysz. Nie nadużywaj także wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych - bardzo utrudniasz odbiór treści takich wiadomości.
 
 
13. Staraj się doradzać innym, a nie bagatelizować ich problemy lub je wyśmiewać - każdy był kiedyś początkujący, zdezorientowany, sfrustrowany, niepewny i zagubiony.
 
   
 
14.* Szanuj poglądy innych. Nie każdy musi się z Tobą zgadzać i mieć taki sam pogląd na różne sprawy. Nie daj się sprowokować. Czasem lepiej coś przemilczeć niż niepotrzebnie wdawać się w nic niewnoszącą dyskusję (np. na tematy budzące skrajne emocje, takie jak przekonania religijne, orientacja seksualna, polityka itp.). Bądź wyrozumiały i panuj nad emocjami. Nie gorączkuj się, gdy nikt natychmiast nie odpowiada na Twoje listy - cierpliwości.
 
 
15. Uważaj z humorem i ironią! To, co przekazujesz tonem głosu jako żart, na piśmie może być niezrozumiałe albo obraźliwe. Zastosuj emotikony, czyli symbole obrazujące uczucia, nastrój (tylko te w bazie danych forum - inne nie będą widoczne dla użytkowników forum, np. emotki).
 
 
16. Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej na adres prywatny.
 
 
17. Jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją poza forum.  
 
 
 
18. Ignoruj trolle - użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie, wszczynanie awantur i konfliktów. Twoje odpowiedzi na takie zaczepki tylko zachęcą trolla do dalszej działalności.  
 
 
 
19. Avatar, który wybierzesz jako swoje "obrazkowe oblicze", nie może przekraczać rozmiaru 100x100 pixeli!
 
 
 
20.* Reklamowanie własnych usług komercyjnych - obojętnie w jakiej formie - jest surowo zabronione.  
 
 
 
21.* Każdy użytkownik powinien posiadać tylko jedno konto.  
 
 
22. W temacie wiadomości należy dokładnie zawrzeć całą istotę wysyłanych informacji. Gwarantuje to łatwe wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez osoby zainteresowane.
 
 
23.* Podczas pisania wiadomości NIE jest dozwolone:   
 
a) pisanie wiadomości niewnoszących nic w dyskusję, np.: dziękuję, sprawdzę jutro (dozwolone jest podziękowanie za pomoc),  
 
b) uporczywe zakładanie nowych tematów oraz zakładanie tematów w niewłaściwym dziale forum,
 
c) prześladowanie, obrażanie jakiejkolwiek grupy społecznej czy etnicznej i używanie niecenzuralnych słów względem innych użytkowników forum, np. za ortografię lub brak wiedzy fachowej (uwagi tylko na PW). 
 
 
 
Administracja forum zastrzega sobie prawo do kontrolowania treści wypowiedzi i ich modyfikowania, a nawet do usuwania z forum wypowiedzi, które nie spełniają warunków określonych w regulaminie.
 
 
 
 
 Na Forum obowiązuje całkowity zakaz handlu lekami. Złamanie tego zakazu będzie skutkować usunięciem z forum. 
 
 
 
JĘZYK MODA:
 
 
Wpis w kolorze zielonym: podpowiedź, sugestia, nakierowanie do właściwego miejsca na forum. Najczęściej używany podczas okresu aklimatyzacji nowych użytkowników.
 
Wpis w kolorze niebieskim:  upomnienie (trzy upomnienia skutkują ostrzeżeniem; okres ważności upomnienia to trzy miesiące, po tym czasie przewinienie ulega przedawnieniu i zostaje anulowane).
 
Wpis w kolorze czerwonym: pierwsze i ostatnie ostrzeżenie przed zablokowaniem konta; w skrajnych przypadkach istnieje możliwość otrzymania takiego ostrzeżenia bez uprzednich upomnień.
 
 
Warto odwiedzić teraz wątek specjalny pt. Instrukcja obsługi forum. Są tam informacje i rady, jak korzystać z poszczególnych opcji i funkcji naszego forum.
 
Gorąco polecam!
 
 
--------------------------------------------------------------------------
 
To jest wersja zredagowana. Poprzednia wersja Nietykiety napisana przez  nenya, bedaca pierwowzorem, znajduje sie w archiwum. ( http://www.toczen.pl/forum/viewtopic.php?t=832&start=0) _________________ Gubie sie po kawalku kazdego zwyklego dnia..   | 
			 
		  |